Na een zorgvuldige reorganisatie hebben we samen met een divers bestuur een nieuwe stichting voor destinatiemarketing opgericht. Nieuwe subsidies en fondsen geworven. Hernieuwd team opgesteld en aan de hand van een gedragen plan hebben wij van 2020 tot 2024 samen met het team, ondernemers en gemeente voor relevante en gedragen invulling van destinatiemarketing in Enkhuizen gezorgd.
Een sterkere merkprofilering, gedegen strategie, goede content, prachtige promotie en een aantrekkelijke zichtbare stadsprogrammering gegeven. Wij gaven sturing en richting aan een klein team van enthousiaste medewerkers aangevuld door expertise van buiten. Inmiddels hebben wij de operationele bedrijfsvoering overgedragen aan een echte ‘Westfries’ en ondersteunen wij hen daar waar nodig met creatie en marketinguitvoering.
2019, VVV/promotie Enkhuizen had al jaren te kampen met financiële te korten, geen duidelijke koers en de activiteiten werden niet breed gedragen. Tijd voor een nieuwe stevig gefundeerde business case en operationalisering.
De nieuwe koers staat!
- Merkbekendheid versterken om de bezoekintentie behouden en te vergroten
- Enkhuizen als samenhangend geheel in de etalage zetten;
- Stadsprogrammering aantrekkelijk presenteren en samenhang versterken;
- Samenwerking stimuleren en daarmee het aanbod verbeteren;
- Enkhuizer trots vergroten!
Gedaan voor:
- Business case
- Reorganisatie
- Citymarketingstrategie
- Huisstijl
- Webdesign
- Drukwerken (magazine en routes)
- Campagnes
- Kwartiermakerschap
- Operationele bedrijfsvoering