Red de Wilde Bloemen maakt kinderen ambassadeurs van de natuur
Langzaam maar zeker zijn wilde bloemen uit ons landschap verdwenen. Het gevolg: ook insecten en vogels verdwijnen. In 2018 brachten we voor Natuurmonumenten via kinderlabel OERRR het verdwijnen van de bij onder de aandacht. Deze nieuwe campagne richt zich op een belangrijke oorzaak. Red de bloemen, help de bij!
Animatie Michiel Moormann
Samen met Natuurmonumenten ontwikkelden we een actiepakket, dat OERRR-leden en niet-leden kunnen aanvragen via de website. Het actiepakket bevat een zakje met bloemzaden, waarmee kinderen hun eigen mini-natuur kunnen creƫren. Daarnaast bevat het pakket een raamposter, flyer, boekje met oproep en tips. De wervingscampagne vraagt aandacht voor de wilde bloemen en zorgt ook meteen voor leadgeneratie. Zo mocht OERRR behalve heel veel wilde bloemen ook flink wat nieuwe leden verwelkomen.
Vies worden mag!
OERRR is het jeugdlabel van Natuurmonumenten voor kinderen van 0 tot 12 jaar. Donder & Straal werkt samen met copywriter Carlo Groot al sinds de start van OERRR aan de communicatie en invulling van het jeugdlabel. We ontwikkelen opdrachtpakketten die leden elk kwartaal krijgen, communicatiecampagnes, speciale acties en de huisstijl.
Gedaan voor OERRR
- Conceptontwikkeling
- Design
- Werving